
Sosiaalisen median mainonta on yksi parhaista markkinointistrategioista ravintoloiden keskuudessa. Tietenkin yksi suosituimmista alustoista, joissa ravintoloilla on mainoksia, on Facebook. Onko sinulla italialainen ravintola ja haluat, että sitä mainostetaan Facebookin kautta? Luo Facebook-sivu ravintolallesi ja ota huomioon seuraavat vinkit:
Päivitä tila tehokkaasti
Jos sinulla on Facebook-sivu, voit lähettää tilapäivityksiä aivan kuten kuka tahansa henkilö, jolla on Facebook-tili. Tämän tilaominaisuuden avulla voit ilmoittaa äskettäin valmistetuista ruokalajeista, tarjoustarjouksista ja muista tärkeistä asioista, jotka haluat potentiaalisten kurkumiehesi tietävän. Harkitse myös synkronointia tapahtumien kanssa, kuten isänpäivä, ystävänpäivä tai joulu. Esimerkiksi tilapäivityksesi voi olla esimerkiksi “Tämä italialainen ravintola on yksi parhaista ruokapaikoista Ystävänpäivänä”. Varmista, että jokainen tilapäivitys laskee! Älä lähetä järjetöntä tilapäivitystä, koska se voi vain saada jotkut seuraajat poistamaan sivusi seuraamisen.
Mainosta parhaita omaisuuttasi
Mitkä ovat ravintolasi parhaat puolet, joista voit olla ylpeä? Onko olemassa ruokalajia, joka on ollut erittäin suosittu monien ihmisten keskuudessa? Lähetä paljon kuvia siitä. Onko olemassa tietty tarjous, josta ihmiset todella pitivät? Miksi et lähettäisi promoa koskevia juttuja Facebook-aikajanallesi? Onko restoosi lisätty uusia palveluita, joista ihmisten tulisi tietää? Tee siitä ilmoituksia. Muista aina, että mitä useammat ihmiset pitävät tietystä valokuvasta tai tilapäivityksestä, sitä enemmän valotusta se saa.
Ole vuorovaikutuksessa seuraajiesi kanssa
Jos sinulla on Facebook-yrityssivu, on tärkeää olla vuorovaikutuksessa seuraajiesi kanssa mahdollisimman paljon. Ei ole sitä, mitä ihmiset kutsuvat “kuolleeksi” sivuksi. Sinun on vastattava seuraajakyselyihin. “Tykkää” heidän kommenteistaan tarvittaessa. Kiitä ja merkitse asiakkaita, jotka tukevat innokkaasti ravintolaa. Saatat jopa haluta lähettää tai jakaa asiakkaiden tiloja ja kommentteja, joiden uskot edistävän yrityksesi etua. Sosiaalinen media on yksi parhaista tavoista edistää asiakassuhteita.
Lähetä viruskuvia ja videoita
Olisi myös mukavaa, jos voit lähettää viruskuvia tai videoita. Siellä on paljon mielenkiintoisia valokuvia ja videoita, jotka ihmiset haluavat jakaa ystävilleen. Jotkut näistä sisältävät cheesy lainauksia, inspiroivia kuvia ja jopa erittäin hauskoja videoita. Jos lataat tällaisia valokuvia ja videoita, sivusi olisi alttiina muille ihmisille aina, kun nämä kuvat ja videot tykätään tai jaetaan. Varmista vain, että näillä valokuvilla ja videoilla on jotain tekemistä ravintolasi kanssa.
Harkitse Facebookin maksettuja ominaisuuksia
Voit myös harkita Facebookin maksettuja ominaisuuksia. Facebook tarjoaa sivun ylläpitäjille mahdollisuuden mainostaa sivujaan miljoonille ihmisille muutamassa päivässä. Haluatko niin korkean altistustason, eikö niin? Facebookin maksullisten ominaisuuksien tilaaminen voi myös lisätä seuraajien määrää, koska sivusi näkyy Facebook-käyttäjien aikajanalla ja sivupalkissa kaikkialla maailmassa.